- "We need no wings to fly" ✎

Chapter 1 - New life

"Maddison vakna"
Jag kisa med ögonen och såg Daria hon drog gardinerna så solen sken in i hela rummet. Jag drog filten över huvudet. "Kom igen din första skoldag i Stratford set blir väl kul?" Sa hon och satte sig bredvid mig på sängen. "Mm visst kul blir det",sa jag med ironi i rösten och puttade bort filten. "Okej Maddison lyssna båda vi försöker allt vi kan och jag vet att det är svårt utan mamma eller en pappa men vi är över det OVER jag sliter allt jag kan jag med",sa Daria och man hörde hur gråten var på väg. "Jag vet!",sa jag stelt och steg in i toaletten. Jag tvättade mig snabbt och satte på mig ett par tighta svarta skin byxor med en mörk röd peplum topp. Jag passade på och lockade håret och satte på mig mina helt svarta skin all stars. Jag sprejade lite av min Dolce & gabbana, sminkade mig enkelt men perfekta till det med ett rött läppstift. Jag hatar när jag är nervös då lägger jag alltid extra lager av smink. Tillslut satte jag på mig ett par örhängen av diamant som såg ut som en blomma o såklart inte äkta diamant. Jag gick ner till nedre våningen och satte mig vid mat bordet. "Woow kidding with me du ser ut som att hå till nån fest",sa Daria och satte aig framför mig. "Visst är det det för mycket",sa jag lågt och rynka på näsan. "Ja,ge mig att ta bort lite" Hon torkade bort lite av mitt sminket . "Så nu mer normalt." Jag hög i mig av pannkakorna sa hej då till Daria, drog på mig min skin jacka och började gå mot min 'nya skola' När jag var framme så vart alla blickar mot mig. Fan vad jag hatar när alla blickar är på mig. Jag gick med raska steg in till byggnaden. Jag försökte undervika alla blickar. När jag äntligen var framme vid rektorn så gick jag in till henne. "Hej så du är Maddison Crouse?", sa en kvinna vid 40-50 års åldern "Ja det är jag", sa jag och log. Här har du din skåp nyckel nummer och schema",sa hon och gav mig dem. "Du vet väl reglerna?" "Hope that",sa jag. Jag tog emot dem och tackade henne innan jag gick ut. . Jag öppnade den svarta stora dörren och snabbt som blixten så stängdes den igen och ett bom hördes. Jag öppnade dörren igen och fick syn på tre killar stå bakom mig. Jag såg hur en av dem höll sig i pannan, så antar att det är han jag råka slå. "Uhm.. Förlåt men jag...." "Jag bryr mig inte vad som hände det jag vet är att du slog ihjäl  och det andra stängde dörren för honom",skrek en av dem "Okej, förlåt för det men jag är ny här och menade inte det.
Han la sin hand på min nacke och drog mig mot sig så han kunde viska. "Se dig för nästa gång för annars kan det bli riktigt illa ut.",viskade han innan han gick därifrån. Visst vilken kul dag det här kommer bli ni vet starta morgonen med ett hot  är en bra start. Jag letade efter mitt skåp.300 Åhh nej gud.Ett suck lämnade min mun när jag fick syn att mitt skåp låg tre skåp bredvid killen jag hade råkat slå. Och perfekt i slutet av korridoren vid nån källare oj nu är jag säker att han inte kan göra mig något. Bra dag va? bara vart här i knappt en timma och känner redan att jag kan bli skadad. Jag gick snabbt dit lämna min väska tog min penna och suddgummi. "Är det inte hon som fick dig få ditt blå märke", sa killen som hade kallat mig för bitch innan." Jag kunde inte stå ut med att inte skratta, vadå lever inta han med ett blåmärke? Killen jag hittills bara vet att jag har slagit kolla på mig innan han smällde sitt skåp och gick sin väg. "Chilla snygging det är inte så att jorden gick under ett litet blå märke",sa jag lågt medans jag följde med blicken honom när han gick. "Hej,jag heter Demi jag ska bara varna dig han är ingen att haka sig på han är mer än seriös",sa en tjej med blek hy och svart hår. "Varför då?" "Han är bara det lyssna om du hör om ett problem så tveka aldrig att han inte har något med det att göra, all problem i den här skolan kallar jag  Mr Bieber. Nej skoja bara",sa hon och skrattat lågt. "Jaha okej",sa jag och rynka på näsan medan jag nicka. "Du tycker säkert jag är galen med håll dig borta från honom han är riktig galen och farlig han är inte vanlig många dåliga rykten går om honom." "Yeah,som vilka" " "Typ som att han våldtar tjejer, slår killar till döds, röker massa olagliga saker och ibland får han ett samtal och bara försvinner direkt. "Okej" "oj jag heter Demetria men kalla mig Demi. "Oj och jag heter Maddison men kalla mig för vad du vill",sa jag och skratta hon skrattade hon med. 
_______________________________
Låter det bra? Kommentera vad ni tycker!
Ni fattade väl att den farliga killen var Justin?. Men vi får se om ni vill ha den här nya novellen ; )

Postat av: Meli

Bra början men längre kapitel skulle bli bättre

2013-06-24 @ 15:38:45
Postat av: Dalo

Bra!!

2013-06-24 @ 15:39:33
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: