- "We need no wings to fly" ✎

Chapter 4- Why?

 
Jag satte igång med handtvätten eftersom vi inte har någon tvättmaskin. Sedan städade jag klart. 03:12 jag är helt slut jag kan inte stå nån mer jag slängde ner mig på soffan och somna direkt. 

 
Jag är helt slut jag orkar inte gå till skolan. Vad kommer dem säga borta redan från tredje dagen. Jag slängde på mig en tröja med svarta byxor och ett par guldiga skor.
Jag tvättade ansiktet noggrant och la lite läppglans jag tog mina böcker, ett äpple och gick hela vägen till skolan. Korridoren var rätt full med elever. Men jag skett i det och fortsatte vägen till mitt skåp. Jag kände en hand dra mig in till sig. "Åh hej du,jag såg inte dig hur mår du?",sa jag och tog en tugga av mitt gröna äpple. "Bra o du?",sa han och la sin panna mot min. "Bra... varför måste vi stå såhär?" "Hur såhär?" Du lutad mot skåpet med mig över och låter mig stå mellan dina ben.",sa jag och kolla ner på hans skor. Jag hörde hur korridoren fylldes av viskningar och prat. Jag såg på Justin, han förstod mig så han vände sig på dem och direkt vart alla tysta. "Vadå vill du inte det?" "Nej men... äsch, vad har du för lektion?" "Jag vet inte det ända jag vet är att du har fina ögon",sa han jag log medan jag tog hans schema och granska det. "Du har inte med mig",sa jag. "Fuck, kanske lyckas se dig i korridoren sen" "okej ses sen", sa jag. Han tryckte sina läppar mot mina med fingret emellan så man trodde att det var sant. "Vänta!",sa jag och drog honom åt sidan. "Varför jag fejka att jag är tillsammans med dig nu för?" "För att du skulle gott göra mig",sa han medan han stod så han var lika lång som mig. "Aja,men tack att du tycker att jag är kort!" "Haha bye ses sen",sa han och pussa mig på kinden. Okej där var det inget finger emellan! Jag log för mig själv och gick in till lektionen. oooo Jag slängde in mina böcker. Jag hatar verkligen skolan. 30 minuters rast. Jag la mig ner på bänken och bara vilade. "Är du tröt",hörde jag en bekant röst säga. "Ja",sa jag och såg Justin. "Häng med",sa han och drog med mig. Vi gick till någon liten glass kiosk. "En med jordgubb och choklad",sa jag.
När jag fick min glass så gick vi till en liten kulle som fanns längre bort. "Ska inte du ha en?",frågade jag. "Nej" Vi satte oss ner på gräset. "Så vad tycker du om dem?" "Goda den har lilla extra smaken som ingen annan glass har",sa jag och slicka på min. "Ja, vi åt alltid här jag pappa och mina små syskon" "Berätta lite om dem",sa jag. "Du har inte upptäckt det här stället än dem har inte fått ljudet av musik än du ska se hur det är här snart, men sen jag flyttade så vart det dåligt mellan oss",sa han och kolla bort. "Okej det här ska inte bli något sorgligt, så låt mig visa vilken skådis jag är, tänk dig Megan Fox äta glas.",sa jag och gick till bilen som fanns längre bort. Han gick en bit närmre. Jag lutade mig sexigt på bilen där fram och slicka glasen jag la mig på bilen och slicka runt glassen så det såg lite roligt. "Holla, looker",sa en rätt gammal man som hade på sig en blommig shorta och vita byxor. Jag ställde mig upp. "Holla, anciano",sa jag. Han tog mig i handen och snurra runt mig. "Ha Justin din tjej?" "Haha nej en vän" "then time for música",sa gubben och gick in till sin port igen. Gården var rund med lägenheter runt hela och en stor rund gräsmatta i mitten. Bakom kullen fans en buske så man nästan inte såg resten av gården. Plötsligt sattes musiken högt och gubben kom ut igen. "Let's go",sa han och tog mig i handen. Vi dansade nån brasiliansk dans. "Okej så ja1,2,5,6,3" "Bravo du kan den nu" flera kom ut och dansade snarare så var gården full med människor och juicen delades ut överallt. Jag fortsatte dansa med gubben och vidare till andra killar jag inte kände igen men alla hade taktiken så det var typ ingen skillnad. Jag snurrade till nästa kille, han la sina händer på min mage så min rumpa var mot hans.När dansen började bli snabbare körde alla vad dem ville så jag dansade bara, jag såg Justin längre bort. Jag gick fram till honom. Han började dansa med mig något helt nytt så jag följde bara med i rytmen. "Vad tycker du om stället?" "Amazing! Helt galet hur dem på några minuter skapade en party på en gård. "Dem här har dans i deras blod dem behöver bara lyssna på en låt för att kunna köra en hel dans." "Vi börjar om 5 minuter",sa jag. "Ska vi gå?" "Ja" "Adiós anciano!",skrek jag och sprang efter Justin. "ADIÓS" Vi sprang allt vi kunde till skolan för att hinna men vi kom ändå 12 minuter sena. "Ni är sena så jag tänker inte förklara eller ge er tips på hur ni kan rita",sa bild läraren. "Okej men vad är det vi ska göra",frågade jag. Rita varandra, så du börjar rita Justin." "Okej",sa jag och började plocka fram det jag behövde. "Våran ska vara speciell du ska inte bara sitta och jag rita av ditt ansikte,så ställ dig såhär, sa jag och ställde honom mot väggen och drog upp hans ärmar och drog ner hans linne "se lite ledsen ut,mer seriös. "Perfekt ska bara ta kort på dig så vi vet hur du ska stå nästa gång" Jag tog kort på honom och började rita. "Ni vet väl att dem som har finaste bilden vinner ett pris på 2000 kronor av stadens målar universitet" "Något att satsa på!",sa jag. "Ja" När bild lektionen var slut så hade jag bara hunnit ritat ögat."Nu är det time för idrott" "Jepp" Jag gick in till omklädningsrummet för tjejer och byte om till ett par gråa mjukisar med vit magtröja. Jag bar mina saker och gick in till idrottshallen.
Jag lade ner mina saker och drog av mig halsduken och solglasögonen. Skor tänker jag absolut inte ta av, inte när några killar väger '100'. Justin gick in och ställde sig bredvid killarna. Jävlar vad snygg han var han hade på sig ett par blåa shorts och ett vit linne. "Vi kommer köra brändboll, ja det låter kanske barnsligt men man rör många delar i kroppen, du dit , du dit ,1-2 1-2........ Okej Maddison dit Justin dit. Vi vart i två olika lag. Läraren slängde bollarna och kriget startade. Det var knappt någon tjej som körde, jo dem skulle glo på Justin det var bättre! Jag tog bollen och prickade två stycken samtidigt. "Grymt!,hej jag heter Dylan",sa en kille som stod bredvid mig och kastade. "Tack, jag heter Maddison" "Kul att träffas, vad har du efter idrotten?" "Lunch och efter det matte.",sa jag medan vi försökte träffa någon. "Jag med AHH, fan jag vart träffad",sa han och gick till bänken och satte sig där. "Men då ses vi där!",sa jag. Han nickade lätt och masserade sig om magen där bollen hade träffat honom riktigt hårt. Jag kollade efter vem som hade skjutit bollen och såg Justin. Okay det där var inte snällt. Jag såg mig om och såg att det bara var vi kvar. Han drog av sig linnen och kastade det åt sidan.Alla tjejer vart helt plötsligt levande och hoppade runt. En utav dem sprang och tog linnen och stoppade in det i sin väska. Dem glodde totalt på honom. Okej, ja hans kropp är snygg men snälla dö inte för det. Jag såg hur en boll flög rakt bredvid mig och väckte mig från min värld. Jag aktade mig och tog bollen, han hade ingen boll. Jag försökte pricka honom men det gick inte bra det. Vi fortsatte försöka träffa varandra men det gick inte så bra. Tillslut orkade jag inte springa nån mer. Han tog bollen och sköt den rakt emellan mina bröst så jag föll ner på marken. Det gjorde så jävligt ont, jag kunde knappt andas, eller röra mig. "Ahhhhh",skrek jag och slog med händerna på marken. Den första som kom fram var Dylan och efter det vart alla runt om mig. Dem pratade, viskade,skrek. Men allt ekade. Jag blundade och försökte samla ihop mig. Inte gråta, inte vara svag, inget sånt. Försökte jag intala mig själv. Något trycktes mot mina läppar. Luften vart mer och mer tills den vart normal och ljudet var normalt igen. Jag öppnade ögonen och satte mig upp. Alla vart tysta. Jag reste mig och ställde mig upp och satte mig i samlingen. Justin satt redan där så vadå var han den ända som inte brydde sig om mig. Något i mig vart ledsen och bara ville gråta. 
Här har ni kapitel 4, vad tycker ni? Kommentera snälla! 2 kommentarer till nästa kapitel:)

Postat av: ida

Hej, såklart kan vi ha länkbyte, skriv bara till mig när du har fixat det, så fixar jag det osv... ;)

2013-06-25 @ 11:03:00
URL: http://justindbstoriees.blogg.se
Postat av: Celebnovell

Jättebra! :)

2013-06-25 @ 12:10:29
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Anonym

asbra :)

2013-06-26 @ 22:31:01
URL: http://biebzstoory.blogg.se/2013/june/
Postat av: Anonym

Hittade din blogg genom länkbytet du gjort med onedstolemyheart.blogg.se
Läste igenom din novell nu, och jag kan säga en sak! Jag är fast i den! Big time!
Det var jätte bra och kan inte vänta tills näste del kommer! Kram :)

Svar: Gud vad glad jag blir!!!
Manar

2013-06-27 @ 00:36:59
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: