- "We need no wings to fly" ✎

Chapter 3- night meet

Idag klarade jag av att vakna själv. Jag visste inte vad jag skulle ta på mig. Så jag satte bara på mig en ljusgrön lång töjbar kjol en svart topp med en jeans väst över. Jag satte upp håret i en hög tofs, och sminkade mig lätt med ljus rosa läppstift och eyeliner. Jag gick ner till köket gjorde en kopp kaffe och sedan satte jag på min mina svarta pumps innan jag försvann ut. Första lektionen är engelska. Jag han precis i tid så jag gick in direkt och satte mig på min plats. Justin satte sig framför mig. Lektionen började. Vi skulle läsa några sidor och sedan svara på frågor. För att vara ärlig så hjälpte mammas och pappas död mycket med mitt studerande, jag menar jag fick hemundervisningar och då hann jag förre och lärde mig mycket. Jag vart klar med pappret och gav det till Mr. Henry "Ta andra pappret" Jag tog det och gjorde klart det ännu snabbare. "Vad är du för engelska nörd",sa Mr. Henry. "Haha"
"Ja,jag har inget mer åt dig, du kan hjälpa dem andra" "Well okay" Jag satte mig på min plats och väntade på att nån skulle vilja ha hjälp. En kille räckte upp handen. Jag gick fram och kollade vad han behövde hjälp med. "Okej jag kommer spela mini teater som ledtråd" Jag låtsades krama någon och sedan pussa någon. "What?" Jag körde om det fast pussa honom på riktigt. "Jaha! Haha nu kan jag svaret",sa han och började skriva igen. En annan kille behövde. "Okej jag kommer höra samma sak men ställ dig upp" Killen ställde sig upp, jag la mina händer på hans axel och andra flätad med hans. Jag dansade smått med honom och lutade mitt huvud mot hans axel. "Nu vet jag!" "Good skriv ner det nu" Justin räckte upp handen. Jag gick till honom och såg vad han behövde. Jag stampade på golvet och låtsas skrek och sedan att jag slog någon örfil. "Ha?" Jag gjorde om det igen och igen. Tillslut fick jag nog och tig chansen jag slog till honom en örfil på riktigt. "Vafan gör du jag ville ha hjälp inte örfil.",morrade han. "Ja jag gjorde mini teater 4 gånger åt dig men du fatta inte så jag gjorde det mer verkligt kanske du fattar mer då",sa jag och log. "Ja och vad är svaret?" "Tänk med hjärnan du har inuti huvudet om du ens har en" "Vem fan sa du det där till?" "Told you du har ingen hjärna" "Du säger inte det där åt mig",sa han och ställde sig upp och tog mig hårt om armen. "Vad händer då oj vänta jag borde vara rädd nu?",sa jag ironiskt. Han drog mig ut från klassrummet. "Du vet vem du är och du har stört mig på det sista och jag börja få slut på tålamod",Röt han. "Jag vet exakt vem jag är och tyvärr så är jag den ända som vågar säga det här till dig, du är ingenting du är värdelös och leker tuff" "oj vänta fel jag skulle leka rädd",sa jag och drog mig ur hans grepp. Han drog tillbaka mig från min väst. "Om jag var dig så skulle jag sluta nu på sekunden och göra vad jag vill" "Släpp mig, nej varför vem är du?",sa jag och drog bort hans händer och tänkte precis in i klassrummet innan en kniv flög rakt bredvid mig på dörren. Jag skett i det men det var inte som jag trodde utan en till kniv flög takt bredvid min mage och lyckades riva den lätt på utsidan. Jag vände mig om snabbt och gick fram till honom. "Vad vill du, varför tror du att du kan hota mig?" "Jag vet allt om dem som är runt om mig, kanske att ditt förra liv var så perfekt och att syrran var....." "Stopp! Vad vill du?" "Du kommer gilla det, låtsas bara att vi är ihop kyss mig allt" "What no way dream high",sa jag  "Jo, lyssna bara klart" "Jag tänker inte kyss dig thats it" "Idiot såhär",sa han och drog mig in till honom och tryckte sina läppar mot mina. Eller, nej! Hans finger var emellan så vår läppar inte möttes. "Okej men ingen ska veta om det där du vet om",sa jag. "Okej, men låt mig tvätta blodet. "Nej! Jag gör det själv.",sa jag och gick in till klassrummet med Justin bakom mig. "Justin, Maddison kvarsittning efter skolan",Sa Mr. Henry. "Va?, varför? "Ni gick ut utan tillåtelse" "Men..." "Inga men that't it efter skolan med Mr. Gaynor. "Fuck!",sa båda samtidigt. "Och nu blir det 15 minuter extra kom ihåg inga svor ord och nu slutar vi ha roligt i bild salen efter skolan" Jag steg ut från klassrummet. Jag är död Daria kommer döda mig det är jag som ska städa och laga mat idag och jag missar tvätten och det värsta hon skulle ha sina kläder till jobbet imorgon. "Ey varför så arg",ropade Justin bakom mig. "Såklart du har inget ansvar du har inte ett hus att ta hand om du har inte uppgifter du har din mamma och pappa och det gör att ditt jobb bara är att knulla några horor och röka tills du blir hög och då är livet roligt och skönt" "Vad har inte du föräldrar och ja det är ju jobbigt för mig med tänk om jag inte får ett bra ligg." "LÄMNA MIG BARA",skrek jag och sprang ut till bakgården där det fanns gungor och ett litet hörn. Jag satte mig i kompis gungan och gungade lite. Varför vill han att jag ska lotsas vara ihop med honom. Det sved vid magen av såret. Jag gick in till toaletten och torkade det. Efter det började lektionen. 
 
                                    o o o

Det var slut på dagen men jag vart tvungen till att gå till kvarsittningen jag gick in till bildsalen och satte mig. Justin kom in strax efter mig. "Okay today kommer vi to måla feelings" "Varför blandar han så mycket med språken och han låter mer som en fransk bög",viskade jag till Justin. "Enkelt han är en fransk bög", sa han.  "Så här har ni en stor trä tavla och måla vad som helst blanda färger ni känner och ha roligt",sa han och log lite läskigt. Vi började måla och det är inte roligt kan jag säga. Justin målade på min hand. "Ey" "Sorry" Vi fortsatte, det här är jobbigt. Jag lade lite färg på penseln och precis när jag skulle måla råka jag måla på Justins kind. "Oj förlåt" "Så det är så du vill ha det",sa hon och började måla över hela mig. Jag tog färg flaskan och hällde över hela honom. "Du gjorde inte det där nyss",sa han och tog två burkar och spruta på min rygg. Han snurra runt mig och tryckte mig närmre honom medans han höll min hand. Han lade sina händer på min mage och smeta ut färg på min mage. Jag vände mig om och tryckte honom mot tavlan så ett tryck av hans kropp vart på tavlan. Jag kunde inte motstå att inte skratta. Jag tryckte honom hårt mot mig så han fick en massa färg på sig och tryckte honom mot tavlan. Hans ansikte trycktes mot tavlan och vart fullt med färg. Jag sprang runt till andra sidan av bänken, han fortsatte jaga mig och det var svårt att springa med pumps så jag stanna och drog av mig dem. Han krama mig bakifrån och snurra runt mig. "When love is between the art",sa Mr Gaynor. "Okej?" " Snälla släpp ner mig sa jag medan jag skratta utan stopp."Okej ni kan gärna se fina resultatet." Jag vände mig om och såg bilden. Den vart fin för att vara ärlig. "Okej ni gjorde ett utmärkt jobb ni kan gå tidigare" Yes då jag kanske hinner lite mer. "Hej då",sa jag och sprang utan skor ut till korridoren. Jag satte på mig mina skor och gick ut. Jag tänkte precis gå över vägen innan en svart Batman bil körde rakt framför mig och stannade.
 
Jag stannade direkt och såg vem som körde bilen. "Gratis skjuts?" "Ja tack!" Jag hoppade in i bilen och satte på mig bältet. "Really tar du på dig bälte?", sa Justin och började köra igen. "Ja!" Han ökade farten. "Gud hjälp mig" "Vad är det?",frågade  Justin. "Idag är det jag som städar huset tvättar kläder och lagar mat och jag skulle egentligen vara hemma för två timmar sen och jag kommer inte hinna någonting förre att min syster kommer hem", rabblade jag snabbt. "En tjänst kan jag göra", sa han och strax efter så gasade han och sket i trafiken han körde snabbt förbi alla bilar. "Vet du nu varför jag har på mig bälte",skrek jag. "Haha det här är ingenting." På 3 minuter då var vi framme. "Tack du är bäst",sa jag och hoppade ut från bilen. "My job baby" Jag öppnade dörren snabbt och drog av mig skorna mina skor.  "Heej" "Vart har du vart?",skrek Daria från vardagsrummet. "I skolan",sa jag och gick in till vardagsrummet. "Fan har du gjort med dina kläder o ditt hår ännu värre",skrek hon. "Förlåt, jag ska börja städa på en gång", sa jag och sprang upp för att byta om, jag tog på mig en grå topp och svarta leggings. Jag städade vårt rum det snabbaste jag kunde. Sedan gick jag ner för att städa vardagsrummet. Jag plockade upp allt skräp och cola burkar men Daria kastade bara ner fler. "Om du vill att jag ska städa så sluta kasta" "ditt fel" Jag sket i henne och väntade på att hon skulle dricka upp det sista. Jag tog hennes flaska och kastade den direkt. "Något mer?" "Du vet väl att du inte har lagat mat än" Jag satte på spisen skar kycklingen i smala delar och la in dem på stekpannan och la alla kryddor jag kände för. Sedan la jag lite av det i en halv baguette med lite sallad och tomat, tillslut bbq sås. "Här",sa jag och gav henne den. 
Jag fortsatte städa medan Daria fortsatte skräpa ner och be om saker. "Okej jag har för fan fått nog på dig jag orkar inte mer jag vet att det är mitt fel men inte att du kastar saker hela tiden, varsågod och städa DITT skräp",sa jag och slängde ner trasan och sprang till dörren och satte på mig mina skor, tog en sjal och smällde igen dörren. "Nähe vad bra",skrek Daria från fönstret. Jag sket i henne och fortsatte gå, dit jag inte visste vart bara gå. Luften blev kallare, jag drog sjalen tätare om mina armar. Utan att märka hade jag gått ända fram till skolan. Jag öppnade dörren, varför har dem dörrarna öppna på kvällen? Jag fortsatte in men ingen annan dörr var öppen jag hörde ett ljud. Jag röck till och öppnade dörren till idrotts hallen sagta. Jag såg någon spela basket. Jag rörde mig tyst och satte mig på läktaren. Jag såg att det var Justin. Hm satte ett grymt mål. "Woow go J-U-S-T-I-N sjung jag och dansade. "Wow när kom du in" "Nyss, låt mig visa mina grymma mål",sa jag och gick ner till honom. "Låt mig se dem",sa han. Jag tog basket bollen och skött bollen så den kom snett bredvid korgen. "En gång till" Jag sköt bollen men den kom långt över korgen. "Sista gången",sa jag och försökte igen men den kom inte ens nära. Jag tänkte precis försöka igen men jag kände två händer dra mig tillbaka och sedan hur dem placerades över mina.
"Lyssna noga",viskade han "Din kropp ska vara såhär",sa Justin och tryckte mig mot honom så jag stod som honom. Han tog mina händer och la dem på bollen med hans händer över, tillsammans sköt vi bollen och den kom prick i mål. Jag hoppade och vände mig om och möte Justins väl tränade kropp. Jag kolla upp på honom. "Förstod du hur man gör? "Ja" Han la sina händer under min rumpa och tryckte upp. Jag ville verkligen göra payback för såret på min mage. "Ta bort dina händer", viskade jag. "Vad händer om jag inte för det?" Jag höjde mitt ögonbryn och gled ner till hans fot. Han stirrade ofattande på mig. Jag stoppade in min hand i hans sko och drog ut hans fickkniv jag ställde mig upp igen och stoppade in min hand under hans basket linne. "Det här", sa jag och körde kniven sakta över hans vältränade mage så hans kött skars upp lätt. "Det här trodde något farligare, baby det här är inte djupt jag har vart med om värre", sa han och la sin hand på min kind. "Va! Vad är du för människa?",sa jag oroligt. Han hånflinade och drog upp sin tröja "baby ser såret här jepp det beror på ett skott, och den här jag var full och tog sönder öl flaskan på armen så jag vart allvarligt riven på nerverna", sa han och pekade på sin arm och axel. "Du är dum du förstör ditt liv",sa jag. "En fråga kan du förstöra en spegel som redan är förstörd?" Frågade han och tydligt så vart han argare. "Nej" "Thats it det är jag mitt liv är redan förstörd och min spegel bild som också är förstörd kan jag ju inte förstöra",sa han  "Okej! Sorry vill du ta en runda friskluft?" "Om du vågar" "Varför skulle jag inte våga?",sa jag och började gå. "Du vet alla ser mig som den där knark ungen som alltid är i problem rättare sagt trubbel", sa han och gick bredvid mig. Vi gick ut från skolan och gick vägen tillbaka hem till mig. "Nej jag vågar, men kan du berätta om dig själv?" "Du först" "Inte så mycket intressant i mitt liv kanske bara att mina föräldrar dog i en bilolycka och att jag och min syster bor själva i en två vånings lägenhet.",sa jag "Förlåt för innan i skolan jag visste inte att dem var döda,vad heter din syster" "Daria, hon är otroligt snäll..... Vet inte du allt om dem runt om dig" "Euhm det var bara ett ljug att få dig göra det jag vill "Aha okej, hon är otroligt snäll men hon har stunderna då hon är tuff och så men hon är den ända som alltid står bredvid mig vid svåra och glada tider",sa jag och log. "Daria det låter inte som ett namn vi använder" "Nej det är det att min mamma är kurd från Turkiet så det är därför vi har det lilla kurdiska utseende" "Okej" "Berätta om dig nu" "Du vet allt men jag gillar basket och har två små syskon från min låtsas mamma och jag bor ensam med några kompisar" "Vad är klockan?",frågade jag plötsligt när jag såg lilla biten som var kvar till vår lägenhet "00:34" "Kidding with me jag måste städa klart fast hon är jobbig åt minstånde tvätta hennes kläder." "Then hej då",sa han "Hej då tack för en fin natt,men en sak innan jag går" jag drog sjalen från halsen och knöt den runt hans sår. "Sorry jag ville bara göra payback då lovar att göra dig gott senare",sa jag och gick sista biten hemåt. Jag kollade bak för sista gången och såg honom skaka midjan så sjalen gungade" Jag skrattade högt och vinkade innan jag stängde dörren.
Jag stängde dörren sakta och såg Daria sova på sin säng. Jag satte igång med handtvätten eftersom vi inte har någon tvättmaskin. Sedan städade jag klart. 03:12 jag är helt slut jag kan inte stå nån mer jag slängde ner mig på soffan och somna direkt. 
_____________________________________________
Försökte skriva så bra för att nån kommentar ska droppa in på det här kapitlet men ingen verkar kommentera längre KOMMENTERA/ manar

Postat av: Maria

Så bra mer!!!

2013-06-24 @ 15:35:15
Postat av: Linda

Bättre än förra❤❤❤bra skrivet

2013-06-24 @ 15:36:11
Postat av: Sandra

Sv: Åh, hej! Skulle vara jätte gulligt av dig att göra ett länkbyte. Kan vi göra i både inlägg och i menyn? :)

2013-06-24 @ 20:36:58
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se
Postat av: Celebnovell

Började läsa idag och den verkade superbra! Hoppas du börjar läsa min novell också! ;)

2013-06-24 @ 22:56:47
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Anonym

Grrrrrrymt bra!!! När kommer nästa orkar inte vänta..?

2013-07-19 @ 21:50:34
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: