- "We need no wings to fly" ✎

Chapter 2 - First day

Previous 
"oj jag heter Demetria men kalla mig Demi. "Oj och jag heter Maddison men kalla mig för vad du vill",sa jag och skratta hon skrattade hon med. "Har inget i huvudet ett namn kommer kanske upp i mitt huvud senare",sa hon. 
_______________________________
"Så vilken lektion har du?",frågade   Demi. "Franska" "Franska jag med",log hon. "Då går vi tillsammans",sa jag och började gå. När vi var framme vid klassrummet så satte sig Demi bredvid någon kille. Jag gjorde en mun som tydde "och jag da vart hade du tänkt att jag ska sitta" Hon ryckte på axlarna och log nervöst. "Hon kanske inte har berättat men vi har bestämda platser",sa en gammal kvinna som satt vid sitt lila bord som var riktat rakt över klassrummet. "Åh hej jag är den nya eleven Maddison Crouse",sa jag och skakade hand med henne. Hon reste sig och ställde sig upp inför hela klassrummet.  
"Lystring!",skrek hon så alla vart tysta och tittade på henne. "Det här är den nya eleven Maddison Crouse hon kommer vara med här på franskan resten av året." "Varsågod du kan sätta dig där" sa hon och pekade på en bänk som var helt tom. Yes helt ensam. Jag satte mig på stolen närmast fönstret. Klassrums dörren och killen som jag slagit innan steg in med nån kille bakom sig. "Femton minuter igen Justin och Matt" Så han heter Justin. Sätt dig längst ner där sa hon och pekade på mig medans hon skrev något på sitt papper. Jag röck till och studerade honom tills han satte sig bredvid mig. Han kolla på mig en sekund innan han kolla fram igen. "Okej ta fram era böcker, Maddison du får den här",sa läraren och gav mig en bok "Justin du har väl med dig din bok?" "Nej" "Säg till mig när tänker du ta med dig den?",sa hon och bläddrade i sin bok. "Du får dela med Maddison idag" Jag vände mig mot honom samtidigt som han gjorde det. "Är solen stark?",frågade jag. "Håll dig vid ditt jag är van att ha dem inom hus" "Wow redan arg" "Varför bryr du ens dig om mig?" "Jag gör inte det det är bara otrevligt att sitta och prata med någon som har sol glas ögon på sig" "Och vem sa att vi kommer prata med varandra?",sa han och spände sina käkar. "Dialogen vi ska läsa en dialog",sa jag och la handen för hakan. Han svarade inte utan titta ner i boken. Jag gjorde det samma och började.
- Faire que je reçois d'étranges sentiments ( du gör att jag får konstiga känslor ) började han
- Quelles émotions? (Vad för känslor? )
- beaux sentiments, que je vous voulez. je t'aime ( sköna känslor, att jag vill ha dig. jag älskar dig ),sa han till sist och kolla på mig. Jag hatade att jag inte såg hans ögon. Jag drog försiktigt bort dem och la ner dem på bordet. Jag fick äntligen se hans ögon i när håll mer som just dem, dem är hazzel bruna och öde mjuka man fastnade vid dem. Han kolla bort med ögonen och sedan tillbaka på mina. Han fukta sina läppar. Jag kolla ner på boken igen. 
"Okej vad handlar dialogen om",frågade läraren. Jag räckte upp handen. "Maddison" "Om en kille som älskar sin tjej kompis men vågar inte säga det till henne för han tror att hon kommer vilja sluta vara kompis med honom men när han väl säger set så visar det sig att hon också gör det",sa jag (fast på franska). "Bra Maddison" "Någon som vill lägga till något?" "Euhm jag snabbt, hela dialogen vill berätta att man inte ska hålla sin känslor utan berätta",sa jag och log. Hon kollade på mig. "Du har rätt ibland kan det vara svårt all hålla sina känslor!, men nu slutar vi" Jag plockade upp mina saker och tänkte precis gå innan han trängde in mig Med sin stol så jag inte kunde ut. "Kan du flytta på din stol jag vill ut?",sa jag och försökte få mig ut. Han sa inget." Nähe då klarar jag mig själv", sa jag och klev upp på bordet och ner och gick ut för klassrummet. 
Finally lunch. Jag åt så jag vart mät. "Matte ohh gud" Jag satte mig på bänken utanför matte salen med Demi bredvid mig. "Jag såg hur ni kolla på varandra på franskan",Sa Demi. "Uhm hur?" "Det var inte vanligt, snälla håll dig borta från honom han är trubbel kommer han in i ditt liv så åker han aldrig ut igen och då lever du i ett hot" "Okej" Matte lektionen började. Jag satte mig längst bak. Och matte lektionen började. Justin kom in efter en kvart och satte sig bredvid mig direkt. Jag höjde ögonbrynen och fortsatte jobba. Han öppnade sin bok och började jobba. Kan du hjälpa mig med det här talet",viskade Justin i mitt öra så jag rös. "Vilket tal?" Han pekade på det.
Du ska plussa det här med det här och sen räkna vad X är.",förklarade jag men upptäckte att han inte hade lyssnat utan stirrade på mig. "Fattar du?" "Nej en gång till." Jag förklarade ännu en gång. "Nu da!" "Ja",sa han fast det lät osäkert. Inte långt efter började han tjuv titta på mitt räknehäfte. "Okej jag förklarar en gång till",sa jag och lade min hand på hans. Jag gick igenom det med honom."Nu fattar jag" "haha nu när vi slutar" Jag plockade mina böcker och gick min väg hem. Jag öppnade dörren sparkade av mina skor och började direkt med att laga maten eftersom det var min tur. 
__________________________________________
Okej vad tycker ni hittills? Kommentera snälla jag ber er jag vill bara ha 3 kommentarer. Då kommer jag försöka skriva ett imorrn. /manar 

Postat av: Bubblan

Bra

2013-06-24 @ 15:37:18
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: